Millbert Event

Om oss

Millbert Event grundades 1997 med en idé att synas där människor befinner sig. Göra det opersonliga personligt. Vi förstod snabbt vikten av de personliga mötena och var bland de första att börja med Field marketing. Idag är vår största kund Postkodlotteriet som vi är stolta över att få vara ansiktet utåt för. Innan har vi bland annat gjort uppdrag för IKEA, Volvo och Mercedes. Uppdraget vi gjorde för American Express ledde till att vi är ledande i Sverige när det kommer till kreditkortsförsäljning.

Varför Millbert Event?

Vi har hunnit skapa många relationer längs vägen och är tacksamma över att vi kan erbjuda bra dealer när det kommer till eventytor.

Efter 20 år i branschen har vi ett fortsatt nära samarbete med våra uppdragsgivare vilket gör att vi kan fortsätta stå på de största publika ytorna som Arlanda, T-Centralen och ett flertal köpcentrum. 

Field Marketing-branschen bygger på förtroende och vi vet att kvalitet inte är ett ord att bara slänga med. Kvalité för oss börjar med att varje enskild medarbetare trivs på sitt jobb och får de förutsättningar de behöver för att bli sitt bästa jag. Vi har kontinuerliga utbildningar och uppföljningar tillsammans med våra medarbetare där vi är måna om varje enskild individ. Det har givit oss en kvalitetsstämpel som vi är väldigt stolta över. 

Millbert Event är idag rikstäckande med kontor i Uppsala, Stockholm, Göteborg och Malmö. Våra uppdrag sträcker sig över stora delar av Sverige, men även i övriga länder i Norden. Oavsett vart vi befinner oss så är det personliga mötet det som driver oss framåt. 

Vår historia


Det hela började 1997 när Lars Millbert skulle stötta sin bordtennisklubb genom lottförsäljning. Det vanliga var att knacka på hos grannar eller bekanta, men Lars hade en helt annan idé. Varför inte nå ut till så många människor som möjligt på en och samma gång? Han ringde runt till olika festivaler och köpcentrum där många människor rör sig varje dag och frågade om det var möjligt att marknadsföra sig där istället. Det var det.

En dag satt Lars och hans bror och letade inspiration till lottförsäljningen i gula tidningen. Det ingen av dem visste var att när de senare skulle ringa varandra hade de båda fått syn på exakt samma sak. En maskin som tillverkade kokosbollar. En tanke om att göra det lilla extra fanns redan där och med kokosbollsmaskinen blev det möjligt. Vad skulle hända om de tillsammans med lotten även bjöd på kokosbollar? 

Med en handskriven skylt “Lott+kokosboll” gjorde de succé ute på fältet.

De hade upptäckt den enorma möjligheten att exponera oss på offentliga ytor. Lotterna gick åt som smör i solsken och allt gick så snabbt att Lars brast ut i glädjetårar när han satte sig i bilen efter försäljningen, då han förstod vad som höll på att hända. Från att inte ha en krona till att bli Sveriges rikaste bordtennisklubb! Det var då han insåg att det var det här han skulle ägna sig åt – Field Marketing.

En kort tid därefter föddes Millbert Event. Från de tidigare handskrivna skyltarna och med vänner som agerade försäljare, har vi gått igenom en enorm utveckling. Idag har Millbert Event 25 anställda och behärskar områden som Field Marketing, Telemarketing, bemanning, Mystery shoppers och externa säljutbildningar. Det alla områden har gemensamt hos oss är att vi fortsätter att göra det som är bra till det bättre, med det där lilla extra!